2017. június 8., csütörtök

Ezt olvastam tavasszal... 1. rész

2017 tavaszán, azaz március 1. és május 31. között 24 könyvet olvastam el, ami a tavalyihoz képes kevesebb, akkor ugyanis 27 darabot sikerült elolvasni. Három könyvet kezdtem el és hagytam félbe.
Nagyrészt regények, ám akad köztük mese-és szakácskönyv, illetve novelláskötet/antológia is. Mivel a regény „az én műfajom”, ezen egyáltalán nem is csodálkozom, bár idén igyekszem mást is olvasni (verseket, ismeretterjesztő könyveket, stb.). Főként romantikus regényeket olvasok, ez most is tökéletesen látható.

1. Kylie Scott: Lead – Szóló
Az előző két részt imádtam, alig vártam, hogy ezt is olvashassam, de sajnos csalódnom kellett. Nem volt szimpatikus egyik főszereplő sem, valahogy egyáltalán nem sikerül velük azonosulni. Az írőnő stílusa még mindig tetszik, kíváncsian várom a folytatást.






2. J. L. Armentrout: Shadows – Árnyak
Még soha nem olvastam az írónőtől, de már sokat hallottam róla és a könyveiről, így belevágtam ebbe az előzménynovellába. Egyáltalán nem bántam meg, sőt, a folytatást is biztosan el fogom olvasni. YA és fantasy, de nem nyálas, nem idétlen. És hát az sem utolsó dolog, hogy Pepe Toth van a borítón. :D




3. Julianne Donaldson: Blackmoore
Már olvastam az írónőtől, így már nagyon vártam a könyvet. Nem csalódtam, ám az Edenbrooke jobban tetszett. Főként az ragadott meg a könyvben, hogy a 19. századi Angliában játszódik, amely kor mostanság eléggé mozgatja a fantáziámat. Gyönyörű történet, nagyszerűen kivitelezve. Mindenkinek ajánlom, aki szereti a romantikát, és esetleg ki akar szakadni (ha csak egy kicsit is) az erotikus irodalom világából. Romantikus, vicces és magával ragadó.



4. Kelly Oram: Cinder és Ella
YA könyv, aminek, őszintén szólva, fenntartásokkal indultam neki. Még nem olvastam, de filmen már láttam néhány Hamupipőke-feldolgozást, így azt hittem, nem igazán tud újat mutatni. Tévedtem. Nagyon tetszett, hogy a tipikus tini love story mellett volt benne egy kis plusz (és itt nem a húdehíresésjúképű főszereplő srácra gondolok). Ella és a küzdelme saját gondolataival és a többiekkel lenyűgözött.



5. Jakob Grimm – Wilhelm Grimm: A Grimm testvérek legszebb meséi
Bevallom, ha nem kihíváshoz kellett volna elolvasnom, biztosan nem veszem a kezembe. Már régen nem olvastam mesét, és nem is hiányzott, hogy őszinte legyek. De aztán gondoltam egyet, kézbe vettem. Nem mondom, hogy megbántam, de talán nem ez volt életem eddigi legjobb ötlete. Máshogyan emlékeztem a mesékre, és ezt nem kellett volna megbolygatni.


6. Nicola Yoon: Minden, minden
Már olvastam hasonló témában, de pontosan ilyet még sohasem. Két tini, egy különleges betegség és egy kaland. Így tudnám röviden összefoglalni a történetet. Kellemes kis olvasmány volt, a könyv felénél már bőven ki lehetett találni, hogy mi lesz a vége, de ezt egyáltalán nem tántorított el attól, hogy végig olvassam, sőt! 





7. Kárai Dávid: 50 édesség, amit el kell készítened
Tetszett, ahogyan mindent részletesen leír, az alapoktól indul, majd egy kicsit több odafigyelést igénylő recepteket ír le. Már nem számítok kezdő sütisütőnek, ám sok-sok új trükköt tanultam a könyvből. Vannak olyan sütik, amiket pl. én nem úgy készítek, de ahány ház, annyi szokás… A sütikhez a hozzávalók könnyen beszerezhetők, nem számítanak ritkaságnak vagy luxuscikknek. 




8. J. A. Redmerski: A soha határa
Tavaly előtt már olvastam, akkor imádtam, így idén is a kezembe vettem. Még mindig imádom, csodálatos történet, kalandos, romantikus és vicces is egyben. Nem volt unalmas másodjára sem, sőt, nagyon jó érzés volt újra átélni a kalandokat a főszereplőkkel. Nagyszerű stílusban íródott, tetszett az írónő humora és Andrew *.*. A zene is fontos szerepet játszik a könyvben, érdemes a számokat hallgatni olvasás közben.
❤ 5/5 https://moly.hu/ertekelesek/1999433



9. Jamie McGuire: Gyönyörű lángolás
Ebből a sorozatból az első rész tetszett a legjobban, a többi kevésbé. Imádom a Maddox fiúkat, és az írónő stílusát is, ám ez már kicsit erőltetettnek hatott számomra. A főszereplő lánnyal abszolút nem tudtam azonosulni, mi több, nagyon ellenszenves volt szinte végig. A közepétől már kevésbé volt idegesítő, ez mindenképpen pozitívum. Tetszik, hogy minden részben vannak közös pontok, azok a jelenetek csak javítottak a történeten. A befejezésre kíváncsi vagyok, de erről, ha lehet, ne nyúzzon le több bőrt.



10. B. N. Toler: Lélekvesztők
Csodálatos történet, amely a lelkedig hatol, kitépi, majd vissza is teszi azt, ám már soha sem lesz olyan, mint volt. Gyönyörűen megírt történet egy témáról, amelyről még sohasem olvastam. Megható történet egy lányról, akinek különleges képessége van, s ezt arra használja, hogy másokon segítsen, annak ellenére is, hogy a szülei sem hisznek benne és a képességében, s eltaszítják maguktól. Egy fiú, aki megkéri a lányt, segítsen neki, s egy másik, aki erről mit sem tud. Tökéletes.


11. Borsa Brown: Az Arab
Még nem olvastam olyan történetet, amelyben a főszereplő arab lett volna. Megvallom, kétes érzelmekkel álltam neki az olvasásnak, ám ez már az első néhány fejezet után megváltozott. Nagyon tetszett a cselekmény, a karakterek, még akkor is, ha Csilla néha ki tudott borítani. Borsa fantasztikus stílusban ír, humoros és választékos nyelvezetű a történet. Sosem unalmas, mindig történik valami, és olyan mély érzéseket keltett bennem a történet, hogy együtt izgultam, örültem és szomorkodtam a karakterekkel. Mindenképpen ajánlom azoknak, akik szeretnék megismerni az arab kultúrát, ám ehhez nem akarnak szakirodalmat olvasni, illetve azoknak, akik igényes könyvet szeretnének a kezükbe venni. 


12. Brittainy C. Cherry: Tűzeső   
Az előző részhez képest kevésnek éreztem a történetet, anélkül megállta volna a helyét, de így nem igazán. Sokkal többre számítottam, amikor elkezdtem olvasni, s végig volt valmi hiányérzetem: valami hiányzik belőle. Nem éreztem egyik karaktert sem igazán közel magamhoz, A visszatekintéseknél nem tudtam elképzelni, hogy egy alig 8-10 éves gyerek így beszéljen, szerintem túlságosan felnőtt gondolkodású volt. Összességében tetszett, de mégis hiányzott belőle valami, amit az előző részben megkaptam. 


    
13. Vivien Holloway: Végtelen horizont
Ennél a könyvnél lettem biztos abban, miért is szeretem magyar író(nő)k könyveit olvasni: a választékos nyelv miatt, és azért is, mert igényes történetet kapok, és rájövök, hogy a magyarok igenis tudnak írni. Vivien Holloway legalábbis mindenképpen. Olyan világot teremtett meg, amelyet nem ismerünk, a pontos leírásoknak köszönhetően azonban ez hamar változik. Tetszett, hogy nem volt tele klisékkel a történet, eredeti volt, és steampunk-fantasy, mégsem volt benne logikai bukfenc. A karaktereket is nagyon hamar megszerettem, együtt tudtam velük érezni, nevetni. Peregtek az események, egy percig sem volt unalmas, s a cselekmény is jól ki volt dolgozva. 

14. Lakatos Levente: Loveclub
Régen olvastam a könyvet, ez most újraolvasás volt. Emlékszem, akkor nagyon magával ragadott, ez azonban változott azóta. Nagyon érződik rajta, hogy Levente egyik első könyveinek egyike, azóta rengeteget fejlődött, a mostanában megjelent könyvei jobban is tetszenek. Valós problémákat vesz alapul, ezeket boncolgatja, egy jó adag krimivel fűszerezve. Maga a cselekmény nagyon tetszett, a karakterek is, és főként az, hogy majd csak a végén derül fény bizonyos kérdésekre. 
5/4 https://moly.hu/ertekelesek/1952782



A 2. részt itt éred el.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése