2017. május 13., szombat

Betegség YA könyvekben

Még nem találkoztam sok ilyen témájú könyvvel, csupán kettővel, de mindkettő mai napig nagy hatással van rám. Elképzelni is szörnyű, min mennek keresztül ilyenkor az emberek, főként ha gyerekek vagy legalábbis tinik. Szomorú történetek ezek, ám valahol mégis elégedettséggel tölt el olvasásuk, a végkimeneteltől függetlenül. 
Engem mindig nagyon meghatnak az ilyen történetek, nem csak könyvben, hanem filmen is. Nagyon ritka, hogy sírjak egy könyvön, de amikor John Green Csillaginkban a hiba és Nicola Yoon Minden, minden című könyvét olvastam, ez megtörtént. Nagyon megható történetek, ahol végig együtt érzel a szereplőkkel, és végig abban reménykedsz, hogy megfognak gyógyulni, és happy enddel fog befejeződni a történet, és felteszed a kérdést magadban, hogy lehetséges-e a boldog végkifejlet. 

És akkor a két könyv:

John Green: Csillagainkban a hiba

A rákellenes csodagyógyszer összezsugorítja a tumort, és biztosít még néhány évet Hazelnek, ám ő így is folyamatosan a végső stádiumban van, és a diagnózisában már megírták az élete utolsó fejezetét. De amikor a támaszcsoportban megjelenő, isteni Augustus Waters képében bekövetkezik a nem várt fordulat, Hazel történetét is át kell írni… 

„A csillagainkban a hiba” – John Green eddigi legambiciózusabb és legfájdalmasabb, mélyenszántó, vakmerő, pimasz és kíméletlen műve, lélegzetelállító felfedezőút az élet és a szerelem kacagtató, vérpezsdítő és tragikus birodalmában. 

Eredeti cím: The Fault in Our Stars
Eredeti megjelenés: 2012
Hazai megjelenés: 2013


Értékelésem:


Egyes végtelenek nagyobbak más végteleneknél.

Az első szó, ami eszembe jutott a könyvről: MEGHATÓ.
És igen, sírtam. Többször is. De élveztem minden egyes percét az olvasásnak. Igazi történet, igazi tinikről, akik tudnak küzdeni és küzdenek is. Szomorú, de nagyszerű történet.
Imádtam Augustust, Hazelt, Isaacet, de Lidewij is szimpatikus volt, és persze Gus és Hazel családja is.
Van Houtent végére egészen megszerettem de kedvenc nem lett.
John Green fantasztikus sztorikat tud írni, ez (még csak) a második könyv, amit olvastam tőle, de nem az utolsó. A másik az Alaszka nyomában volt, az nem tetszett ennyire.
Kicsit féltem elkezdeni, mert mostanság nem igazán szeretem a „tiniknek-tinikről” könyveket, de nem bántam meg, hogy belekezdtem, sőt!
Nagy lelki erő kellene ahhoz, hogy újraolvassam, de fogom. Majd.
Köszönöm, John Green ezt a fantasztikus élményt!


2014-ben filmet is készítettek a könyvből Shailene Woodley és Ansel Elgort főszereplésével.


Csillagainkban a hiba (2014)


Nicola Yoon: Minden, minden

Nagyon ​ritka, de nagyon híres betegségben szenvedek. Gyakorlatilag az egész világra allergiás vagyok. Sosem lépek ki a házból. Már tizenhét éve. Csak anyu és az ápolónőm, Carla van itt velem. 
Aztán egy napon egy költöztető cég teherautója áll meg a szomszéd ház előtt. Kinézek az ablakomon, és akkor meglátom őt. Magas, vékony, és csak feketét visel – fekete a pólója, a nadrágja, az edzőcipője, sőt még a kötött sapkája is, ami alól egyáltalán nem lóg ki a haja. Észreveszi, hogy őt figyelem, és megakad rajtam a tekintete. Csak nézzük egymást. Olly a neve. 
Lehet, hogy nem lehet megjósolni a jövőt, de azért ezt-azt mégis meg lehet. Például nagyjából biztos vagyok benne, hogy bele fogok szeretni Ollyba. És szinte biztos, hogy annak katasztrófa lesz a vége.

Eredeti cím: Everything, Everything
Eredeti megjelenés: 2015
Hazai megjelenés: 2016


Értékelésem:

Aranyos kis történet volt, az eleje kicsit fura volt ugyan, de ahogy haladt a cselekmény, egyre jobban megszerettem. A könyv felénél már ki lehet találni, mi is lesz a csattanó, de ezzel nem is volt semmi baj. Nem volt egy percig sem unalmas, könnyed hangvétele miatt gyorsan lehet haladni vele. 
A szereplőket is sikerült megkedvelnem, egedül Maddie anyukáját nem, érthető okokból. 
Mindig érdeklődve olvasok olyan könyveket, amelyekben valamilyen betegségről van szó, főleg ha olyanról, amelyről még soha sem hallottam. 
Maddie főleg azért is volt szimpatikus, mert hiába, tini, nem gondolkozik gyerekesen, és teljesen együtt tudsz vele érezni. 
Kíváncsian várom a filmet :)

Idén kerül a mozikba a könyv megfilmesített változata Amandla Stenberg és Nick Robinson főszereplésével.


Minden, minden (2017) kredit: x



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése